tirsdag den 5. oktober 2010

Se hvad jeg kan, se hvad jeg kan..

JEG KAN HÆKLE!
Ja, det er lidt skørt, men jeg har altså gået og troet, at det var meget svært. Jeg kan godt være lidt bange for uprøvet håndværk. Men jeg ELSKER når jeg kan og jeg ELSKER at lære nyt. Og jeg elsker altså også at prale af det her på bloggen - tilgiv mig...
Der er stort set ikke noget bedre for mig, end at lave ting med mine hænder. Jeg glemmer det til tider, men bliver til gengæld dobbelt lykkelig, når jeg sætter tid af til håndarbejde af en eller anden art.
Charlotte, min dygtige fotograf-makker forærede mig en kæmpe hæklenål i sidste uge. Hun havde bemærket min fascination af kæmpestrik og hæklerier her på bloggen og syntes, at der stod mit navn på den hæklenål. Udfordringen var så lige, at jeg ikke har hæklet før. Men det har Fru Ekelund lært mig, eller - hun har gjort et stort forarbejde i hvert fald, ved at samle gode vejledninger på sin blog. Og det er jo ikke svært! Men ret sjovt.
I aftes gik min træning så ud over et par aflagte jeans, der snart skal tjene som tæppe/måtte i vores entre.





Meget lille tæppe tænker du måske? Nej nej, den er ikke færdig. Jeg vil lave flere firkanter som denne og sy sammen. Jeg har en alt for stor nederdel i jeans stof købt på genbrugen og nogle gamle duge, også fra genbrugen, der bare kalder på at blive brugt. Lidt patchwork skal der jo være over det ;o)

2 kommentarer:

  1. Ja du kan!

    Tak kommentaren på min blog. Jeg er MEGA GLAD for din tilbagemelding. Det er bare så fedt at kunne bidrage til, at andre kommer igang med at hækle.

    Velkommen til hækling, jeg gælder mig vildt til at følge med på sidelinien!

    Kh Rikke

    SvarSlet
  2. Heisan Tine
    Tusen takk for hilsen på bloggen min!
    Ja, jeg kjenner til Retrovilla og Mette Helena Rasmussen, superinspirerende dame! Har handlet tapet av henne også.
    Så tøft det blir disse olabukse-hekleriene dine! Jeg har aldri prøvd dette før.
    Godt du klipper opp avlagte olabukser og ikke de herligste retro-sengetøy hvilket ejg vet ofte blir gjort.. sukk..
    Ha en fin senkveld!
    Stor hilsen fra Kaspara

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...