tirsdag den 8. februar 2011

Formland favoritter

Jeg besøgte Formland messen i torsdags og har lyst til at vise jer nogle favoritter, som for mig er nye designere og produkter. Det er kun et meget lille udpluk af hvad messen bød på, men netop disse ramte noget særligt i mig og skal derfor have en plads her på bloggen og på den måde også i min hukommelse.

arTTiles
arTTiles laver disse kakel-lignende kunstværker. Det er hvide lærreder, hvorpå tryk af gamle portugisiske fliser dominerer udtrykket og kombineres med moderne ikoner såsom stole, lamper mm. Alle kakler er håndlavede. Se hele galleriet inkl. priser m.m. lige hér
  





Louise Roe
Louise har tidligere været en del af By Nord, men er gået solo og laver nogle super flotte designs i eget navn. Se hele sortimentet, der også indeholder en lækker tøj kollektion i det blødeste skin, lige hér.






Line Dyr
Line Dyrholm laver nogle fantastiske produkter i strik. Alle designs knytter sig til en historie, hvilket jeg synes er ret interessant. Læs mere om Line og historierne på hendes hjemmeside.





SÄGEN
Dette svenske smykkefirma genbruger gammelt porcelæn til fine ringe, armbånd, halskæder, hårspænder, knapper og meget andet skønt pynt. Her er blot et lille udpluk. Se selv mere hér





Lærke Ellegaard
Lærke er tekstildesign studerende og har designet disse skønne og modsætningsfyldte møbler. Her mixes elementer af barneunivers, oldemorstil, hårde pangfarver, guld og bløde former. Se mere om Lærke og hendes projekter hér

3 kommentarer:

  1. Åh hvor dejligt, at du lige lægger Line Dyr op, har nemlig brudt mit hoved de sidste par uger for at komme i tanke om, hvad det var hun hed. Jeg er nemlig også vild med hendes design.

    SvarSlet
  2. Ej, hvor dejligt! Glad for at jeg kunne hjælpe :o)

    SvarSlet
  3. super fede ting du har fundet frem... er også vild med de kakkel-lignede malerier, den første pude fra Louise Roe er da for skøn og Lærke Ellegaard har da en skøn sans for design og humor :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...