torsdag den 11. november 2010

Her flytter jeg gerne ind!!

Mere af det rå træ i indretningen til mig, tak! Jeg er vild med de naturlige farver og rå industrielle look i denne svenske vinterhytte. Inspiration fra Sköna Hem.

Pyhh får helt hjertebanken, når jeg kigger på billederne. LOVE IT!!



Köket har stomme från Ikea med skåpluckor och lådfronter av plank från en gammal lada. Bänkskivan är gjuten i betong.



Familjen bjuder ­gärna med sina ­bekanta till hytten, och sängar finns till alla. Horn och fällar finns det gott om i huset, vilket förstärker vinter­hytte-känslan. Kudde med dödskallemotiv är från Bolina.

I Hannes och Pers sovrum har man målat samtliga väggar i samma mörka grå kulör som i köket.

Träväggen var tidigare omålad. För att lysa upp valde familjen att grundmåla panelen vit med en vattenbaserad blandning med bruna färgpigment. Den andra väggen är spacklad med cement för att skapa en råare känsla. Fårskinnsfällar och kuddar tillför behövlig värme.

Udsigten fra hytten kunne jeg bestemt også leve med!!

Utsikten från familjens stuga. Nedan ligger Kvitfjells stugby.

3 kommentarer:

  1. Hei - enig med deg i at dette var tøft, ja. Fin kombinasjon av varmt tre og røffe kalde materialer. Vi kunne også gjerne tenkt oss en hytte i den norske fjellheimen med en slik flott utsikt;)
    Ha en fin torsdagskveld - klem fra Bente.

    SvarSlet
  2. hei Tine
    så fin blogg du har
    takk for søt hilsen inne hos meg.
    jeg er så glad for at du liker Åpent hus
    lykke til i lotteriet mitt!! :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...